Schudnąć każdy może! Nowy rok to nowe wyzwanie!

nowy_rok

Styczeń to miesiąc, kiedy stawiamy sobie nowe cele do zrealizowania. Ci, którym nie udało się zrealizować zeszłorocznych obietnic, teraz mogą podjąć na nowo wyzwanie. Odchudzanie może się tym razem udać, a na pewno warto podjąć to wyzwanie, nawet gdyby była to kolejne już próba, b o warto zawalczyć o  dobre samopoczucie i zadowolenie ze swojego wyglądu.

Odchudzanie nie musi być kolejną nieudaną próbą walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Bardzo dużo zależy od tego w jaki sposób podejdzie się do tego zagadnienia i jak się do niego przygotuje. Przede wszystkim nie można oczekiwać, że po kilku pierwszych dniach od wprowadzenia zmian w żywieniu już straci się na wadze. Owszem waga na pewno spadnie, a związane to będzie z usunięciem zalegającej wody w organizmie, ale żeby doszło do utraty tkanki tłuszczowej, to należy poważnie podejść do odchudzania. Przede wszystkim należy sobie uzmysłowić dlaczego chce się schudnąć i wyobrazić sobie swoje samopoczucie po tym, jak zrzuci się zbędne kilogramy. Taka wizualizacja połączona z odczuwaniem przyjemności na samą już myśl, że można osiągnąć wyznaczony cel jest bardzo ważna. Dzięki temu ma się większą motywację do wytrwania na diecie oraz do wykonywania ćwiczeń. Zaczynając odchudzanie należy również uzmysłowić sobie to, że będzie ono wymagało pewnych poświęceń. Przede wszystkim do dotychczasowego trybu życia należy wprowadzić ruch, a więc aktywność fizyczna musi towarzyszyć nam na co dzień. Do tego wprowadzone będą nowe zasady żywieniowe, które z pewnością nie od razu przypadną nam do gustu. Postanawiając sobie, że się odchudzamy, warto wyznaczyć sobie ramy czasowe, w którym powinniśmy zgubić określoną liczbę kilogramów. Aby chudnięcie było zdrowe i bezpieczne dla organizmu, nie powinno się tracić na wadze więcej niż jeden kilogram tygodniowo. Dzięki temu mniejsze będzie prawdopodobieństwo wystąpienia efektu jojo oraz łatwiej utrzyma się swoją nową wagę. Na początku należy wyznaczyć sobie w miarę proste cele. Może to być np. utrata 5 kg, która powinna nastąpić w przeciągu 4-5 tygodni. Jeśli wyznaczymy sobie konkretny przedział czasowy na schudnięcie, będziemy mieć wtedy większą motywację do tego, aby faktycznie udało nam się stracić na wadze. Dla większej motywacji, można również obiecać sobie, że po osiągnięciu zamierzonych celów będzie czekała na nas ustalona wcześniej nagroda. Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z zasadami zdrowego i racjonalnego żywienia, czyli przede wszystkim wprowadzenie zasady jedzenia w ciągu dnia 3-4 posiłków w niewielkich odstępach czasowych, jak również zapoznanie się z tabelą indeksu glikemicznego produktów. Dzięki niej będzie wiadomo, których produktów należy unikać, ponieważ po nich bardzo szybko będzie odczuwać się głód. Oczywiście nie można zapomnieć o tym, aby wprowadzić aktywność fizyczną. Podczas odchudzania powinno ćwiczyć się przynajmniej 3-4 razy w tygodniu, przynajmniej przez 45 minut jednorazowo.

Stosując te zasady o wiele łatwiej będzie prowadzić odchudzanie, które z pewnością przyniesie zamierzone efekty. Dlatego też pierwszym do noworocznych postanowień powinno być opracowanie dokładnego planu działań, dzięki którym osiągnie się zamierzony cel.