Proste ćwiczenia na dobry początek

cwieczenia

Szczupła sylwetka jest w zasięgu ręki. Wystarczy tylko trochę motywacji, dobre nastawienie oraz oswojenie się z potem, który przecież jest potwierdzeniem, że trening został poprawnie wykonany. Chcąc samodzielnie pracować nad szczupłą sylwetką w domu, warto rozpocząć od prostych ćwiczeń, aby stopniowo przyzwyczajać się do wysiłku fizycznego. W pierwszym etapie wystarczą proste ćwiczenia na rozruszanie mięśni. Warto zacząć wykonywać przysiady, brzuszki, wymachy wzmacniające mięśnie pleców i pośladków oraz kilka ćwiczeń kardio, świetnie sprawdzających się podczas rozgrzewki.

Rozgrzewka – 5 minut: marsz, bieg w miejscu, skip A, skip C, skręty tułowia, przeskoki, skłony, pajacyki.

Ćwiczenia:

  1. przyjmujemy pozycję klęku podpartego i robimy wymachy prawą nogą do tyłu, a później zmiana. Mięśnie pośladków powinny być napięte, a noga unoszona jak najwyżej. Na dobry początek wystarczą 2 serie po 25 powtórzeń na każdą nogę.
  2. leżymy na plecach i unosimy do góry nogi ugięte w kolanach. Prawa noga zostaje uniesiona i zgięta w kolanie, a lewą prostujemy opuszczając w kierunku podłogi, ale uwaga nie dotykamy jej – wszystko odbywa się w powietrzu. W tym przypadku również wykonujemy 2 serie po 25 powtórzeń na każdą nogę.
  3. przechodzimy do postawy wyprostowanej i wykonujemy przysiady, ale uwaga staramy się, aby kolana podczas przysiadu były równo nad stopami, a pupa była wypychana do tyłu. Na początek 50 powtórzeń wystarczy.

Taki zestaw ćwiczeń będzie dobrym początkiem dla osób, które wcześniej nie ćwiczyły, a ich aktywność fizyczna była niewielka. Gdy ćwiczenia te będą wykonywane codziennie albo przynajmniej 3 razy w tygodniu, szybko poprawi się nasza sprawność. Jeśli mięśnie się przyzwyczają do wysiłku i ich wykonywanie nie będzie stanowiło już problemu, wtedy można przejść do ćwiczeń angażujących większą partię mięśni oraz charakteryzujących się wyższym stopniem trudności.