Pora jedzenia ma znaczenie w odchudzaniu

czas_zjesc

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że dietetycy wyznaczyli odpowiednie przedziały czasowe na jedzenie konkretnych produktów. Zgodnie z tym założeniem, nie można pewnych produktów jest rano, a niektórych wieczorem. Co i kiedy jemy okazuje się, że ma wielkie znaczenie, dlatego postarajmy się odżywiać zgodnie z tymi zaleceniami.

W zdrowym odżywianiu bardzo duże znaczenie ma regularne żywienie. Oznacza to tyle, że warto nauczyć się jeść w określonych porach. Dobrze jest spożywać posiłki o mniej więcej tych samych godzinach, aby organizm mógł się do nich przyzwyczaić.Dzięki temu organizm nie będzie domagał się podjadania pomiędzy posiłkami, ponieważ będzie wiedział kiedy nastąpi kolejny posiłek. O wiele łatwiej będzie dzięki temu panować nad głodem, a jeśli nawet nas on dopadnie, to będzie prostszy do okiełznania. Dietetycy zgodnie twierdzą, że pewne grupy produktów warto spożywać tylko rano albo tylko wieczorem. Najbardziej problematyczną dla sylwetki grupą produktów są słodycze, a więc węglowodany pod postacią ciastek, czekolady, deserów, itd. Choć jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że idealną kulturowo porą na deser jest popołudnie, a na pewno czas po obiedzie, to niestety nabyliśmy złe przyzwyczajenia. Otóż najgorsze co możemy zrobić dla naszej sylwetki to właśnie wieczorem jeść złe węglowodany. Jeśli w ogóle nie potrafimy z nich zrezygnować to porą najbardziej odpowiednią na ich jedzenie jest czas do południa. Po śniadaniu aż do południa możemy jeść słodycze, ponieważ nawet jeśli trochę więcej ich zjemy, to jest szansa, że podczas całego dnia spalimy dostarczone kalorie. Słodycze jedzone jako podwieczorek niestety mogą odłożyć się w formie dodatkowej tkanki tłuszczowej, ponieważ nie będzie nam się już wieczorem ćwiczyć, ani zajmować innymi sprawami wymagającymi ruchu. Dlatego też chcąc mieć szczupłą sylwetkę, a przy tym przyjemność z jedzenia słodyczy, oczywiście tylko niewielkich ilości, warto to robić do południa. Regularne jedzenie to podstawa w zbilansowanej diecie oraz utrzymywaniu metabolizmu na wysokim poziomie. Oprócz tego warto pamiętać, że wieczorem i na kolację najlepiej jest spożywać posiłki lekkie, które zdążą się przed snem strawić. Jeśli najemy się na noc możemy być pewni, że obudzimy się rano zmęczeni, a w ciągu dnia będzie dokuczało nam uczucie ciężkości. Niestety nasz układ trawienia wymaga od nas zapewnienia mu odpowiednich warunków do sprawnej i szybkiej pracy, a jeśli mu ich nie zapewnimy, to będzie mógł się buntować, np. zaparciami. Podczas odchudzania niewiele osób stosuje się do bardzo ważnej zasady, którą jest obowiązkowe jedzenie śniadań. Tak naprawdę śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, podczas którego należy naprawdę dobrze się najeść, aby mieć sporo energii w pierwszej części dnia, będącej najbardziej aktywną. Syte śniadanie ma jeszcze jedną ważną zaletę – ogranicza wieczorne podjadanie. Oprócz tego w ciągu dnia nie będą także kusiły przekąski oraz słodycze, ponieważ solidny posiłek na początek dnia, to pewność, że wieczorem nie dopadnie nas głód.

Regularne jedzenia jest bardzo ważne podczas odchudzania. Wbrew pozorom nie schudniemy więcej, jeśli będziemy się głodzić, ponieważ ograniczając drastycznie posiłki spowalniamy metabolizm. Każdy dietetyk będzie namawiał nas do jedzenia o stałych porach, bo poniekąd także i w tym tkwi sekret szczupłej sylwetki.