Otyłość pośladkowo-udowa czyli figura w kształcie gruszki

figura_gruszka

figura_gruszka

Tłuszcz odkłada się wszędzie, ale są miejsca, gdzie może go być znacznie więcej. Jest nimi u kobiet zazwyczaj rejon brzucha oraz pośladków i ud. U mężczyzn zdecydowanie jest to brzuch, którego rozmiary mogą się znacząco zwiększyć wraz z wiekiem. W obu przypadkach nie można tego typu otyłości zostawić samej sobie, gdyż jest ona niebezpieczna dla zdrowia.

Z punktu widzenia medycyny otyłość brzuszna jest o wiele bardziej niebezpieczna dla zdrowia, gdyż wiąże się ze złym metabolizmem cukrów. Jeśli jest ich zbyt wiele w organizmie to odkładają się one właśnie w obrębie brzucha. Umiejscowiona tam tkanka tłuszczowa jest niebezpieczna, gdyż atakuje ona również organy wewnętrzne. Zbyt silne ich obtłuszczenie źle wpływa na ich pracę, dlatego też warto zadbać o prawidłową masę ciała oraz prawidłowy kształt sylwetki. Oprócz tego przy tym typie otyłości, typowe jest występowanie zawałów serca oraz udarów mózgu, dlatego też tak ważna jest prawidłowa dieta oraz ćwiczenia fizyczne.

Znacznie mniej niebezpieczna dla zdrowia jest otyłość pośladkowo-udowa, która najczęściej dotyczy kobiet, u których wytwarzany jest hormon – progesteron, w znacznie większej ilości. Zazwyczaj zwiększoną ilość progesteronu obserwuje się u młodych kobiet, co właśnie objawia się znacznie bardziej rozbudowanymi udami i pośladkami w stosunku do górnej partii ciała. Zwiększona produkcja tego hormonu wcale nie oznacza, że normy w jakikolwiek sposób są przekroczone i dochodzi do zjawiska chorobowego. Nie należy się tym martwić, bo zazwyczaj progesteron jest w normie i jest to całkowicie normalne, gdyż po prostu osoby z masywnymi udami i pośladkami posiadają typ sylwetki określany jako gruszka, wynikający po części także z większej ilości progesteronu w organizmie. Chcąc zatem walczyć ze zbyt masywną dolną partią ciała, warto podejść do tego rozsądnie. Tutaj ważna jest nie tylko dieta, ale także i odpowiednio dobrane ćwiczenia, których celem jest zrzucenie tkanki tłuszczowej z tego problematycznego obszaru ciała. Tutaj uwaga – ćwiczenia muszą być tak dobrane, aby to w górnej partii ciała rozwijały się mięśnie, a w dolnej spalała się tkanka tłuszczowa. Jest to ważne, ponieważ dzięki temu proporcje pomiędzy dolną partią, a górną zostaną zachowane i sylwetka będzie wyglądała dobrze. Dobór ćwiczeń jest istotny z jeszcze jednego powodu:  jeśli na pośladkach i udach zacznie przybywać mięśni, to choć nie będzie już na nich tłuszczu, to nadal będą wyglądały na masywne. Przyrost tkanki mięśniowej również powodować może dysproporcje pomiędzy dołem, a górą, więc całe chudnięcie związane z ćwiczeniami musi przebiegać w sposób przemyślany i harmonijny. Dlatego też dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy instruktora na siłowni lub fizykoterapeuty, którzy wskażą odpowiedni zestaw ćwiczeń, dzięki którym będzie można skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej z ud i pośladków.

Dieta w otyłości pośladkowo-udowej powinna również zostać dobrana w odpowiedni sposób. W pierwszej kolejności muszą zostać z niej wyeliminowane cukry proste, a więc o słodyczach i innych słodkościach można zapomnieć. Warto sobie uzmysłowić, że takie działanie wyjdzie tylko z korzyścią dla zdrowia i sylwetki, więc nie ma co rozpaczać za słodkościami, które odłożyłyby się w najmniej odpowiednim do tego miejscu. Oprócz eliminacji cukrów, warto wybierać produkty, które wyróżniają się niskim indeksem glikemicznym. W diecie tej ważne jest, aby jeść niewielkie porcje. W tym przypadku w ciągu dnia powinny być spożywane 4 posiłki, podczas których najważniejsze są świeże lub przygotowane na parze warzywa,  czy też razowy ciemny chleb. Wyeliminować warto ziemniaki, jasne pieczywo, słodkie napoje oraz owoce o większej ilości cukru.

Z otyłością pośladkowo-udową oraz brzuszną można skutecznie walczyć, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby już teraz zacząć. Najłatwiej jest przejść na dietę śródziemnomorską, dzięki której będziemy się zdrowo odżywiać, a przede wszystkim tracić na wadze. Warto też wybrać się do najbliższego centrum fitness czy siłowni, aby przygotować dla siebie odpowiedni zestaw ćwiczeń pomagający schudnąć. Dzięki tym zabiegom na pewno straci się kilka centymetrów w talii oraz w udach i pośladkach.