Odchudzające ćwiczenia

cwiczenia_odchudzajace

Podczas wysiłku fizycznego ważne jest, aby ćwiczenia wykonywać w odpowiednim tempie. Dzięki temu efekt ćwiczeń będzie lepszy, jak i większa ilość spalonej tkanki tłuszczowej. Wybierając się na siłownię czy też decydując się na ćwiczenie w domu, trzeba wiedzieć jak ćwiczyć, aby ćwiczenia przyniosły zamierzone efekty.

Do odchudzających ćwiczeń należą przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, czyli takie, podczas których mamy przyśpieszony oddech oraz puls, ale uwaga nie może to być wartość maksymalna, gdyż wtedy wpadniemy w zadyszkę, która w ćwiczeniach aerobowych nie jest wskazana. Ćwiczenia aerobowe można poznać po tym, że jest się w stanie je wykonywać przez 30-40 minut bez wywołania zadyszki. Istotne jest, aby takie ćwiczenia wykonywać bez wprowadzania przerw, ani nie doprowadzać się do stanu, gdy nie możemy złapać oddechu. Aby odchudzanie przyniosło naprawdę dobre efekty, warto do treningu wprowadzić zestaw ćwiczeń anaerobowych, czyli takich podczas których mięśnie nie są odpowiednio dotlenione. Dzięki włączeniu takich ćwiczeń, możemy popracować nad przyrostem tkanki mięśniowej. Jest ona bardzo ważna w odchudzaniu, ponieważ do utrzymania prawidłowej pracy mięśnie potrzebne są odpowiednie ilości energii i są one znacznie większe niż w przypadku tkanki tłuszczowej. W efekcie  traci się sporo energii na odżywienie mięśni, więc warto posiadać ich więcej, aby wydatki energetyczne były znacznie większe. Nie należy się też obawiać tego, że ćwicząc raz w tygodniu nagle mięśnie rozrosną nam się do ogromnych wielkości. Nic z tych rzeczy. Po intensywnym treningu prowadzonym raz w tygodniu z pewnością nie dojdzie do takiej sytuacji, tym bardziej że w przypadku kobiet rozrost tkanki mięśniowej przebiega znacznie wolniej niż u mężczyzn w tym samym czasie. Dlatego też można śmiało intensywnie ćwiczyć raz w tygodniu i jeszcze dodatkowo przeprowadzić sobie w domu lekki trening z wykorzystaniem ćwiczeń, które można wykonać samodzielnie i bez wykorzystania sportowego sprzętu.

Połączenie ćwiczeń aerobowych i anaerobowych to idealna walka z nadmiarem tłuszczu. Warto takie ćwiczenia wykonywać regularnie i przez przynajmniej 40 minut, aby organizm spalił choć niewielkie ilości tkanki tłuszczowej.