Mity o odchudzaniu. Które zasady warto stosować, a które nie?

dieta_pudelkowa

Przygotowując się do odchudzania, często czerpiemy wiedzę z różnych źródeł. Nie zawsze można je zaliczyć to wiarygodnych. Niestety funkcjonuje wiele mitów związanych z odchudzaniem, które są często powielane w internecie, a nawet i w magazynach poświęconych zdrowiu i urodzie. Co zatem jest prawdą i jak powinno wyglądać odchudzanie?

Odchudzanie to nic innego jak dieta redukcyjna. Aby efekty były widoczne, należy dostarczać mniej energii organizmowi, aby ta niewykorzystana nie była magazynowana w formie tkanki tłuszczowej. Mitem jest, że dieta odchudzająca powinna opierać się na 1200-1500kcal, ponieważ wartości te są za niskie. Pamiętajmy, że organizm musi mieć energię do prawidłowego funkcjonowania i regenerowania się. Dlatego też wartość energetyczna diety powinna być dobrana w sposób indywidualny do osoby, która się odchudza. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, jaki mamy wydatek energetyczny w ciagu dnia. Na to składa się nasza aktywność fizyczna, a im większa, tym więcej kalorii należy brać pod uwagę. Kolejnym mitem jest jedzenie tylko do 18. Wiele poradników kategorycznie zaleca po 18 nic już nie jeść. My się z tym nie zgadzamy, ponieważ tak naprawdę liczy się tylko to o której godzinie chodzimy spać. Jeśli ustalimy ten czas, to wtedy ostatni posiłek możemy zjeść na 3 godziny przed położeniem się na nocny odpoczynek. Związane jest to z tym, że wieczorami metabolizm spowalnia, więc nasz żołądek musi mieć czas, aby strawił to, co mu podamy. 3 godziny to wystarczający czas, ale pod warunkiem, że zjadamy lekkostrawną kolację. Dlatego też każdy w sposób indywidualny powinien na podstawie tej wiedzy wyznaczyć sobie swój czas jedzenia ostatniego posiłku w ciągu dnia. Kolejną sprawą do omówienia są głodówki, ponieważ bardzo często mówi się o nich jako o najlepszym sposobie na utratę wagi. Otóż nic bardziej mylnego. Jednodniowa głodówka może być korzystna dla naszej diety i sylwetki, gdyż wpłynie na oczyszczanie organizmu. Kilka dni bez jedzenia to droga do nikąd, ponieważ podczas głodówki bardzo silnie spowalnia metabolizm, a więc organizm bardzo wolno spala wcześniej zgromadzone zasoby. Wobec tego lepiej jest jeść regularnie co 3-4 godziny niewielkie posiłki, niż się głodzić. Organizm gdy wyczuje, że nie mamy dostępu do pożywienia zacznie bardzo oszczędnie korzystać ze zgromadzonych zapasów, bo przecież nie wie jak długo okres głodzenia będzie trwać. Dostarczając niewielkich ilości jedzenia co 3-4 godziny dajemu mu znak, że brak jedzenia nam nie zagraża, więc śmiało to co zjemy w całości możemy strawić i wykorzystać. Dzięki temu nic nie będzie się odkładało, a my nie będziemy czuć głodu. Przyglądając się naszym codziennym dietom łatwo zauważyć, że większość osób bagatelizuje to, co pije. To jest bardzo duży błąd, który może nas kosztować nawet kilogram niepotrzebnej tkanki tłuszczowej. Otóż podczas odchudzania nie ma mowy o piciu gotowych soków, które są przesładzane i pełne konserwantów. Chcąc naprawdę zrzucić zbędne kilogramy, koniecznie należy przestawić się na picie wody. Soki są dopuszczalne, ale tylko te naturalne i wyciskane własnoręcznie. Tylko pijąc taki sok mamy pewność, że nie jest on dodatkowo słodzony. Takie działanie ma też swoją korzyść zdrowotną, ponieważ dostarczamy organizmowi naturalnych witamin i składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, jak też wpływają na stan naszej urody.

Stosując te proste zasady, na pewno uda ci się schudnąć mądrze. Szybkie odchudzanie przez głodzenie nie służy ani zdrowiu, ani urodzie, dlatego też nie warto się katować drakońskimi dietami. Odchudzanie musi być przejściem na zdrowy sposób odżywiania, aby efekty te utrzymały się aż do końca życia. Jedząc zdrowo na pewno zapomnisz raz na zawsze o nadwadze i odłożonej w różnych miejscach tkance tłuszczowej.