Dieta South Beach

Dieta South Beach znana jest również pod nazwą Dieta plaż południowych. Tak naprawdę nie powinna ona być traktowana jako zwykła dieta odchudzająca, a raczej jako pewien styl żywienia, który stosuje się już przez resztę życia. Największą z zalet tej diety jest to, że jest ona całkowicie bezpieczna dla organizmu, a nawet jeśli nie pozostanie się przy jej założeniach na stałe, to warto chociaż niektóre z nich wprowadzić do swojego codziennego trybu żywienia.

Dieta plaż południowych w swych założeniach polega na całkowitym wyeliminowaniu wszystkich produktów, które posiadają wysoki indeks glikemiczny. Cała dieta opiera się również na zasadzie, że wszelkie tłuszcze zwierzęce zastępuje się tłuszczami nienasyconymi, których źródłem może być np.: oliwa z oliwek czy olej rzepakowy.

Co ważniejsze w diecie tej nie ma drastycznych ograniczeń pod względem ilości posiłków oraz ich wielkości. Najważniejsze jest to, że powinno się zjadać 3 duże posiłki w ciągu dnia oraz 3 przekąski. Można jeść zawsze wtedy, kiedy czuje się głód oraz wszystkie te produkty, które dieta uznaje za dozwolone.

Dieta South Beach składa się z 3 faz, gdzie pierwsza trwa 2 tygodnie, druga w zależności od indywidualnych potrzeb organizmu, a trzecia faza powinna zostać już stałym przyzwyczajeniem żywieniowym, którego się nie zmienia.

Efekty

Dieta South Beach jest dietą, która w sposób bezpieczny dla organizmu pozwala stracić zbędne kilogramy oraz nauczyć się zasad zdrowego żywienia. Co ważniejsze po jej zakończeniu, które jest przejściem do stosowania nowego stylu żywienia, nie pojawia się efekt jojo. Jest dietą raczej łagodną, ponieważ dozwolona jest spora ilość posiłków w ciągu dnia, które dodatkowo są posiłkami pożywnymi. Dzięki temu odchudzanie będzie znacznie łatwiejsze, ponieważ nie będzie podczas niego dokuczało uczucie głodu.

Stosowanie tej diety daje bardzo dobre rezultaty, ponieważ utrata wagi jest dość szybka, a dzięki drugiej i trzeciej fazie, praktycznie nie istnieje ryzyko powrotu zrzuconych kilogramów.

Wady

Dieta plaż południa to dieta, która pozwala dość sporo schudnąć. Niestety jej pierwszy okres trwania, czyli pierwsze 2 tygodnie są czasem największych ograniczeń. Właśnie wtedy można czuć dość silne osłabienie i brak sił do działania, a to z powodu nagłego spadku poziomu glukozy we krwi. Pierwsza faza polega właśnie na ograniczeniu spożywanych węglowodanów, które dostarczają sporej energii. Dlatego też wszystkie osoby, które mają obniżony poziom cukru we krwi oraz diabetycy, powinni rozważnie podejść do tej diety i w pierwszej kolejności skonsultować jej stosowanie z lekarzem dietetykiem.
Zgodnie z najnowszymi badaniami dieta ta również nie należy do najskuteczniejszych. Przede wszystkim chodzi tu o całkowite wyeliminowanie węglowodanów w pierwszej fazie chudnięcia, a to właśnie najnowsze badania potwierdziły, że są one potrzebne do tego, aby organizm miał siły tracić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Dużą wadą diety South Beach jest również to, że zaliczyć ją można do drogich diet. Niestety zalecane produkty nie należą do najtańszych, dlatego też przyrządzane posiłki wcale nie wychodzą tanio.

Zalety

Dieta South Beach jest dietą, którą zaliczyć można do jednych z najsmaczniejszych. Wszystko to dzięki dobrze dobranemu menu, które w tej diecie proponuje naprawdę dobre i różnorodne posiłki. Oprócz tego stosowanie tej diety nie jest takie trudne, ponieważ ilość posiłków oraz ich skład potrafi zapewnić uczucie sytości przez cały dzień. Dlatego też osoby, które nie znoszą uczucia głodu a chcą koniecznie schudnąć, powinny wypróbować tą dietę.

Godne podkreślenia jest również to, że dieta ta pozwala nauczyć się podstawowych zasad zdrowego żywienia oraz pokazuje jak łączyć ze sobą odpowiednie grupy produktów. Dzięki temu utrzymanie fazy trzeciej diety nie jest takie trudne. Dzięki zdobytej wiedzy można samodzielnie łączyć dostępne na polskim rynku produkty.

Jako jedna z nielicznych dieta plaż południowych pokrywa zapotrzebowanie organizmu na witaminy i mikroelementy, dlatego też jest ona bardzo zdrowa i zalecana niemal dla każdego. Oczywiście osoby z podwyższonym cholesterolem czy też z niskim poziomem cukru we krwi, powinni najpierw skonsultować przebieg trwania tej diety ze swoim lekarzem.