Dieta Norweska

Jest to nowa dieta, która została opracowana stosunkowo niedawno. Zakłada ona utratę aż 10 kg w przeciągu 14 dni. Jest to stosunkowo wysoki wynik, jak na dietę, która nie trwa przez długi okres czasu. Aby schudnąć konieczne jest restrykcyjne stosowanie zasad diety, czyli spożywania produktów, które są w niej dozwolone.

Dieta norweska opiera się na czternastu dniach jedzenia głównie gotowanych jajek i grejpfrutów. Założeniem tej diety jest zmiana pracy układu trawiennego, która polega na przyśpieszeniu procesu przemiany materii. Dzięki temu organizm szybciej spala dostarczane produkty, jak również po zakończeniu diety, nadal pracuje na zwiększonych obrotach.

Efekty

Dieta norweska pozwala schudnąć 10 kg w czasie 14 dni, co jest bardzo dobrym efektem. Oprócz tego przyśpiesza przemianę materii, dzięki czemu efekty odchudzania są o wiele trwalsze niż w przypadku innych diet. To nie wszystko, ponieważ po zakończeniu stosowania diety norweskiej zmniejsza się łaknienie. Aby dodatkowo wzmocnić efekt odchudzania, dobrze jest unikać produktów, które posiadają dużą zawartość skrobi. Po całkowitym zakończeniu diety, można ją wznowić dopiero po upływie minimum miesiąca. Tak naprawdę, zupełnie bezpieczne dla organizmu byłoby wznowienie diety po upływie roku.

Wady

Dieta norweska jest dietą skuteczna, ale dość monotonną. Podczas jej stosowania można spożywać tylko gotowane jajka oraz grejpfruty. Oprócz tych dwóch produktów dozwolone jest jedzenie mięsa, ale tylko gotowanego: wołowinę, piersi kurczaka, gotowaną rybę. Z warzyw dozwolone są: marchewka, ogórek konserwowy, seler naciowy i pomidor. Biorąc pod uwagę, że spożywa się duże ilości jajek, jest to dieta wysokobiałkowa. Niestety nie należy ona do najzdrowszych, ponieważ takie przeładowanie diety białkami doprowadzić może do osłabienia pracy wątroby i nerek. W efekcie może dojść nawet do uszkodzenia tych narządów. Według najnowszych badań, nawet po kilku latach po zakończeniu diety wysokobiałkowej mogą odezwać się jakieś schorzenia, które powstały podczas jej stosowania.

Stosując tą dietę ciężko jest wytrwać do jej końca, mimo że trwa tylko przez 14 dni. Jest dietą monotonną, w której nie można robić żadnych odstępstw. Jeśli pojawi się jakaś zmiana w diecie, wtedy konieczne jest jej rozpoczęcie od samego początku, ponieważ jej efekt nie będzie już możliwy do osiągnięcia.

Posiłki, jakie można jeść nie należą również do najsmaczniejszych, a to przez to, że nie można używać żadnych przypraw, nawet soli. Największym utrudnieniem w tej diecie jest fakt, że nie można spożywać kolacji, podczas jej stosowania. Przez to w ciągu dnia spożywa się tylko 3 posiłki: śniadanie, II śniadanie i obiad. Posiłki te są niemal identycznie, dlatego też trudno jest wytrwać stosując tą dietę.

Zalety

Dieta norweska jest dietą trudną i wymagającą posiadania silnej woli. Jednak, jeśli wytrwa się w jej stosowaniu do samego końca, wtedy można być zadowolonym z efektów. Zrzucenie 10 kg w ciągu dwóch tygodni jest bardzo kuszące, dlatego też coraz więcej osób zaczyna tą dietę stosować, i to z powodzeniem.

Zmiana tempa przemiany materii jest tutaj także dość istotna, ponieważ po zakończeniu diety możliwe jest jeszcze chudnięcie. Efekt jojo też nie jest tutaj często spotykany, dzięki czemu uznaje się, że jest to jedna i skuteczniejsza dieta odchudzająca.