Dieta Niskocholesterolowa

Wśród diet zdrowotnych coraz częściej stosowaną jest dieta niskocholesterolowa. Niestety najnowsze badania wykazują, że wśród naszej populacji chorobą cywilizacyjną stają się choroby układu krążenia spowodowane przez podwyższony poziom „złego cholesterolu”.

W związku z tym, wszystkie osoby, które przewlekle chorują na serce lub borykają się z problemami układu krwionośnego, powinny zadbać o prawidłową i zdrową dietę. W przypadku tego typu schorzeń doskonale może się sprawdzić dieta niskocholesterolowa. Dzięki niej poziom „złego” cholesterolu można obniżyć nawet o 30 %. To bardzo dużo, ponieważ leczenie farmakologiczne może dać również taki wynik, a zdecydowanie lepiej jest, gdy organizm w sposób naturalny pozbywa się zagrożenia, niż przy pomocy silnych związków chemicznych. Pamiętać trzeba, że dobra dieta niskocholesterolowa może ustrzec przed bardzo niebezpiecznymi konsekwencjami zawału lub zatoru.

Dieta niskocholesterolowa polega na wyeliminowaniu z jadłospisu tłuszczy zwierzęcych i tłuszczy nasyconych na rzecz tłuszczy nienasyconych. Oprócz tego konieczne jest zmniejszenie ilości spożywanych cukrów. Podczas eliminowania tego typu produktów, trzeba je zacząć zastępować takimi, które zawierają duże ilości błonnika i węglowodanów złożonych. Skorzysta na tym na pewno sylwetka i ogólny stan zdrowia.

Efekt

Dzięki regularnemu stosowaniu diety niskocholesterolowej możliwe jest utrzymanie swojego organizmu w bardzo dobrym zdrowiu. Przede wszystkim dieta ta jest dietą zdrowotną, która pozwala uchronić się przed niebezpiecznymi skutkami wysokiego poziomu „złego” cholesterolu, którego nadmiar może zatamować drożność w żyłach, a tym samym stopniowo prowadzić do miażdżycy czy też choroby wieńcowej. Jeśli chce się uchronić przed tymi chorobami warto jest się przestawić na zdrowy tryb życia.

Wprowadzenie diety niskocholesterolowej to również poprawa wyglądu i obniżenie wagi ciała. Zdrowa dieta wpływa na cały organizm, dlatego też stosując ją poprawia się także i ogólne samopoczucie.

Wady

Dieta zdrowotna ma na celu poprawę stanu zdrowia oraz wpływa na ogólny poziom samopoczucia. Dlatego też z założenia nie posiada ona wad. Jedyną może być to, że eliminuje się z diety te potrawy, które są najsmaczniejsze i które dotąd najczęściej się jadało. Szczególnie ucierpieć mogą te osoby, które lubią zjeść tłusto oraz często stołowały się w barach typu fast-food.

Zalety

Dieta niskocholesterolowa jest dietą, która wprowadza do jadłospisu wiele zdrowych produktów. Są one często pomijane, jeśli żywi się poza domem lub potrawy są przygotowywane na szybko, a w związku z tym z produktów wysoko przetworzonych.

Dieta ta opiera się przede wszystkim na chudych mięsach i warzywach. Oprócz tego konieczne jest wyeliminowanie soli albo przynajmniej jej znaczne ograniczenie. Ważne jest także wprowadzenie do diety ryb morskich, które są bogate w kwasy omega-3, przyczyniające się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Dzięki tej diecie można w sposób naturalny znacznie obniżyć cholesterol oraz wyeliminować ryzyko zawału serca.