Dieta Kopenhaska

Dieta kopenhaska jest dietą, budzącą wiele kontrowersji. Przede wszystkim, dlatego że jest bardzo restrykcyjna i konieczne jest przestrzeganie jej wszystkich zasad. Jest to dieta wymagająca poświęcenia. Cała dieta trwa 13 dni. Ten okres czasu jest wystarczający, aby stracić od 7 aż do 20 kilogramów wagi. Ta rozbieżność spowodowana jest indywidualnymi uwarunkowaniami organizmu oraz zmianami w metabolizmie, jakie zostaną wprowadzone.

Gotowe menu to podstawa tej diety. Nie można go modyfikować ani stosować innych produktów niż te, wcześniej ustalone i wpisane do diety. Do tego, w diecie kopenhaskiej konieczne jest bardzo regularne spożywanie posiłków. Zawsze muszą wypadać o tej samej porze lub o bardzo zbliżonej. W ciągu dnia można zjeść 3 posiłki, z czego obiad, powinien wypaść pomiędzy 12 a 14, a kolacja przed godziną 18.

Dieta kopenhaska nie ma urozmaiconego menu. Składa się ono głównie z chudego mięsa, jajek, warzyw i owoców w dość małych ilościach. Z tej 13- dniowej diety całkowicie wyeliminowane są produkty zbożowe, słodycze i napoje alkoholowe. Podczas jej stosowania bardzo ważne jest, aby wypijać dziennie przynajmniej 1,5 litra wody. Dozwolone jest picie kawy, a najlepiej, gdy będzie ona stanowiła element śniadania. Jej celem jest wtedy pobudzenie organizmu do szybszej przemiany materii.

Efekty

Dieta kopenhaska jest dietą wymagającą przestrzegania jej zasad. Tylko wtedy można liczyć na osiągnięcie wymarzonego efektu. Również jako jedna z nielicznych, daje możliwość schudnięcia w tak krótkim czasie nawet o 20 kg!

W efekcie stosowania tej diety traci się spore ilości tkanki tłuszczowej, ale nie tylko. Przede wszystkim w organizmie zachodzi wielka zmiana w procesach metabolicznych. Dietetycy określają ten proces mianem uregulowania procesu przemiany materii, który pozwala zachować nową wagę nawet po zakończeniu diety. W diecie kopenhaskiej ryzyko efektu jojo jest zatem najmniejsze. Osiągnięty efekt może się utrzymać nawet przez 2 lata. Osoby stosujące tą dietę podkreślają, że po jej stosowaniu przeszła im ochota na słodycze oraz innego rodzaju kaloryczne przekąski.

Niestety, aby faktycznie utrzymać efekt każdej diety, konieczne jest uważanie na produkty wysokoenergetyczne i zawierające spore ilości węglowodanów.

Wady

Dieta kopenhaska przynosi bardzo dobre rezultaty, które niestety trzeba wcześniej okupić 13 dniowym okresem sporych wyrzeczeń. Nie są one nawet takie duże, biorąc pod uwagę, że dieta ta w porównaniu do innych trwa dość krótko. Największą wadą tej diety jest jednak fakt, że konieczne jest spożywanie posiłków o określonych porach, których należy dość starannie przestrzegać. Konieczne jest również pilnowanie składu posiłków, ponieważ dieta zakłada, że 13 dniowe menu będzie zgodne z ustalonymi i dozwolonymi produktami. Tylko wtedy można liczyć na dobre efekty.

Przystępując do tej diety należy wcześniej odżywiać się w sposób zrównoważony. Ma to na celu uzupełnienie w organizmie niedoborów witamin i minerałów, które podczas stosowania diety kopenhaskiej będą niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Pamiętać należy, że dieta ta jest dość wyniszczająca organizm, dlatego też dopiero po okresie 2 lat można ją powtórzyć.

Dieta kopenhaska jest bardzo uboga energetycznie. Również ilości dostarczanych witamin i minerałów są niewystarczające. Wszystko za sprawą bardzo ograniczonego jadłospisu, który po prostu jest ubogi i niewystarczający. W zależności od indywidualnych uwarunkowań organizmu, może po tej diecie nastąpić dość szybko efekt jojo.

Zalety

Dieta kopenhaska pozwala w bardzo krótkim czasie schudnąć naprawdę dużo. Jest to jej największą zaletą. Rzadko która dieta pozwala osiągnąć tak dobre rezultaty. Również po jej zakończeniu efekt jojo nie jest tak częstym zjawiskiem, ale tutaj również jak w przypadku innych diet, należy po prostu uważać na potrawy i produkty wysokoenergetyczne. Dobrze jest także wyeliminować produkty bogate w węglowodany.

Dużą zaletą diety jest to, że mimo spożywania ułożonych wcześniej posiłków, to ich przygotowanie jest bardzo proste. Również ich stałe pory sprawiają, że można nauczyć się regularności i wypracować swój własny tryb żywienia.